Se încarcă...

SPAȚII COMERCIALE
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

Importanța amenajării vitrinelor într-un spațiu comercial

Vitrinele sunt una dintre cele mai importante părți ale oricărui spațiu comercial. Ele reprezintă primul punct de contact între un brand și piața sa țintă și sunt responsabile pentru atragerea potențialilor clienți într-un magazin pentru a explora produsele, serviciile și ofertele exclusive ale acestuia.

Dintre toate elementele care se reunesc pentru a forma o strategie globală de comercializare vizuală, vitrinele au adesea cel mai mare impact asupra numărului de persoane care circulă în jurul spațiului comercial, ceea ce, bineînțeles, este o condiție prealabilă pentru a genera vânzări.

Vitrinele pot contribui adesea la schimbarea percepției pe care o are o persoană despre o anumită firmă sau comerciant. Vitrinele atrăgătoare și incitante din punct de vedere vizual pot atrage oamenii să exploreze interiorul unui spațiu comercial, în timp ce vitrinele plictisitoare și neinspirate îi pot determina pe aceștia să treacă mai departe și să ignore magazinul. Prin urmare, comercianții trebuie să proiecteze vitrine eficiente pentru a atrage clienți în magazinele lor. Este o formă unică de publicitate care definește un spațiu comercial și oferă consumatorului o idee despre ce reprezintă imaginea magazinului.

Cercetările publicate au evidențiat modul în care informațiile comunicate de vitrina unui magazin au un impact direct și semnificativ asupra deciziilor și comportamentelor de cumpărare ale consumatorilor și au dezvăluit modul în care vitrinele axate pe produse sunt cele mai eficiente atunci când vine vorba de generarea de vânzări. De aceea, vitrinele sunt, o modalitate excelentă de a crește gradul de conștientizare a notorietății brandului pe scară mai largă, prin provocarea de interacțiuni între cumpărători și prin atragerea atenției din partea presei, a bloggerilor și a influencerilor online.

Dar ce tipuri de vitrine există? Și pe care ar trebui să le aleagă comercianții atunci când încearcă să atragă oamenii în magazinele lor? Mai jos v-am pregătit o prezentare generală a tipurilor și stilurilor de vitrine, cu detalii despre aplicațiile la care acestea se potrivesc cel mai bine.

Principalele tipuri de vitrine

După cum am menționat, există mai multe tipuri diferite de vitrine. Fiecare dintre acestea  oferă proprietarilor de spații comerciale obiective, abordări și resurse diferite, oricare dintre aceste aspecte fiind reflectat în stilul de afișaj adoptat. Alegerea celui mai adecvat tip de vitrină pentru un spațiu comercial va depinde în întregime de următorii factori:

  • Publicul căruia i se adresează
  • Locația spațiului comercial
  • Dimensiunea vitrinei
  • Produsele care sunt expuse
  • Identitatea firmei

Iată care sunt și principalele tipuri de vitrine utilizate pentru expunerea produselor și câteva explicații pentru fiecare dintre aceste alternative:

Vitrine cu fereastră deschisă

Vitrinele deschise nu au pereți sau panouri în spatele manechinelor sau a mărfurilor aranjate pentru expunere, pentru a permite trecătorilor să vadă prin vitrină și dincolo de ea, în zona principală a magazinului.

Vitrinele deschise sunt o alegere excelentă pentru comercianții care doresc să prezinte și alte produse din magazin sau pentru mărcile care oferă diverse evenimente interesante în magazin. Permițând cumpărătorilor să arunce o privire asupra ofertei din interior, vitrinele deschise se pot dovedi o modalitate ultra-eficientă de a atrage oamenii să intre în spațiul comercial.

spatiu comercial cu vitrina deschisa

Vitrine cu fereastră închisă

Vitrinele închise au un perete sau un separator direct în spatele produselor, pentru a delimita vitrina de restul magazinului. Prin crearea unei bariere între zona vitrinei și magazin, vitrinele închise atrag atenția clienților direct asupra produselor expuse.

Vitrinele închise oferă, de asemenea, comercianților opțiunea de a instala sisteme de rafturi suplimentare sau panouri de afișaj montate pe perete, pentru a extinde funcționalitatea și vizibilitatea întregii vitrine. Se recomandă folosirea unor elemente vizuale atrăgătoare, care să atragă atenția către vitrina închisă și o paletă de culori bogate și vibrante, pentru a comunica identitatea produselor expuse și pentru a ca atenția să fie atrasă cât mai mult posibil asupra acestora.

spatiu comercial cu vitrina inchisa

Vitrine cu fereastră semiînchisă

Vitrinele semiînchise îmbină structura fixă pe care o oferă vitrinele închise și senzația de invitație și ospitalitate pe care o creează vitrinele deschise. De obicei, acestea folosesc un ecran sau un perete grafic la jumătate de înălțime, care ascunde majoritatea suprafeței magazinului, permițând în același timp trecătorilor să tragă cu ochiul în magazin.

Vitrinele semiînchise sunt o modalitate eficientă prin care comercianții pot atrage atenția direct asupra unei anumite selecții de produse, fără a ascunde complet întreaga gamă de produse, servicii și experiențe din spațiul comercial.

 

Vitrine de tip insulă

Vitrinele de tip insulă sunt alcătuite din platforme de prezentare compuse din podiumuri, panouri și configurații de rafturi, care sunt amplasate în cadrul unor spații comerciale mari și deschise. Acestea se găsesc, de obicei, în marile departamente și în magazinele emblematice care au mult spațiu la dispoziție, deoarece permit comercianților să adauge un plus de profunzime în spațiile comerciale în plan deschis, atrăgând în același timp atenția asupra celor mai recente produse sau promoții.

Vitrinele de tip insulă sunt unice prin faptul că pot fi privite la 360 de grade, ceea ce înseamnă că gamele de produse pot fi apreciate din toate unghiurile, în timp ce clienții se deplasează prin magazin.

 

Vitrine de colț

Vitrinele de colț sunt amplasate la colțul clădirilor sau al spațiilor comerciale, acolo unde doi pereți exteriori se întâlnesc la un unghi drept. Acestea maximizează vizibilitatea produselor și exponatelor, putând fi văzute de cumpărătorii care se apropie din două direcții diferite.

În mod tradițional, colțurile unui spațiu comercial au fost considerate o zonă dificilă pentru expunerea produselor, dar, dacă vitrinele sunt executate corect, comercianții pot crea o continuitate în ceea ce privește vizibilitatea, pe măsură ce oamenii se plimbă prin exteriorul magazinului și pot vedea produsele din mai multe unghiuri.

 

Vitrine supraînălțate

Vitrinele supraînălțate sunt vitrine cu fereastră, care folosesc podiumuri, socluri sau platforme pentru a crea zone de expunere care sunt ridicate deasupra nivelului podelei. Acestea sunt utilizate în mod obișnuit în magazinele de bijuterii și cosmetice, în special atunci când comercianții doresc să atragă atenția asupra unor articole specifice de valoare mai mare.

Vitrinele supraînălțate sunt folosite pentru a ridica produsele prezentate la un nivel suficient de mare pentru a atrage atenția trecătorilor și sunt de obicei combinate cu afișaje grafice sau cu un iluminat de accent pentru a spori și mai mult gradul de vizibilitate. Deosebit de utile în special pentru articolele de dimensiuni mai mici, vitrinele înălțate asigură că produsele se află în „punctul ideal” din raza vizuală a potențialilor cumpărători.

 

Vitrine de tip Shadowbox

Vitrinele Shadowbox sunt foarte prezente în rândul spațiilor comerciale specializate în articole mai mici, cum ar fi cele de bijuterii și accesorii. Acestea atrag atenția consumatorului asupra produselor delicate, care ar fi adesea pierdute din vedere într-o vitrină de mari dimensiuni.

În general, acestea prezintă colecții amplasate pe un fundal negru minimalist și sugestiv, pentru a crea un sentiment de dramatism și a atrage atenția asupra produselor expuse.

spatiu comercial cu vitrine tip Shadowbox

Beneficiile unei vitrine bine realizate

Vitrinele sunt unul dintre cele mai importante aspecte ale designului spațiilor comerciale și ale strategiilor de comercializare vizuală. S-a dovedit că vitrinele bine realizate captează atenția cumpărătorilor și îi atrag în magazin pentru a explora produsele și serviciile din spațiul comercial înainte de a face o achiziție. Cu o planificare adecvată și un design inovator, vitrinele pot crește în mod eficient gradul de recunoaștere a unei mărci sau a unui comerciant, precum și numărul de vizitatori.

Designul corect al vitrinei poate atrage cumpărătorii suficient de mult pentru a-i face să se oprească, să privească și să admire și să intre apoi în spațiul comercial, unde personalul poate ajuta la încheierea vânzării. Nu numai că vitrinele atractive ajută la atragerea clienților, dar permit și expunerea unori produse noi, evidențierea promoțiilor, îmbunătățirea imaginii și diferențierea magazinului de concurență.

La Activ Property Services – Spații Comerciale, vă putem ajuta să intrați în contact cu cei mai buni consultanți de specialitate în crearea de vitrine performante. Aceștia combină capacitățile inginerești, tehnologiile sofisticate de iluminat și cunoștințele din industrie pentru a oferi o gamă largă de soluții standard, personalizate sau la comandă, optimizate pentru a funcționa în funcție de obiectivele specifice ale fiecărui proprietar sau chiriaș de spațiu comercial.

Ultimele postări

Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare
Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare

Se pare că în zilele noastre este din ce în ce mai rar să deții un magazin care funcționează într-o locație „clasică”, respectiv într-o clădire și nu pe internet!

Citește mai mult
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă

Comercianții online se bucură de avantajele de a putea vinde de oriunde și în orice moment, dar una dintre cele mai mari provocări în materie de vânzare cu care se confruntă un comerciant care a optat pentru un magazin fizic este să știe cum să aleagă cea mai bună locație pentru magazinul lui.

Citește mai mult
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?

Prin „surprinderea și răsfățarea” clienților, prin adăugarea de facilități și prin încorporarea unor activități de tipul „vânătorii de comori” în magazine, comercianții cu amănuntul pot oferi experiențe excepționale în magazin, care să îi facă pe clienți să prefere să cumpere în persoană.

Citește mai mult
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024

Vitrinele sunt mai importante decât ați putea crede - sunt primul lucru pe care potențialii cumpărători îl observă și care le influențează intrarea în magazinul dumneavoastră. Potrivit experților, fereastra critică de oportunitate pentru a le capta atenția durează doar 3 secunde, ceea ce subliniază necesitatea de a ieși în evidență și de a atrage clienții să facă acel pas crucial. 

Citește mai mult