Piața de retail din București în T3 2025
09.10.2025La finalul trimestrului III 2025, piața de retail din București se menține dinamică, caracterizată de un stoc modern stabil și un apetit constant al chiriașilor, în pofida unor semnale de temperare a consumului.
Analizăm mai jos livrările noi de spații comerciale din București, evoluția chiriilor și a gradului de ocupare în principalele zone, cele mai importante tranzacții și extinderi de spații de retail, tendințele de consum ale populației în T3 2025, precum și brandurile noi care au intrat pe piața Capitalei în această perioadă.
Livrări noi de spații comerciale în T3 2025
Trimestrul al treilea din 2025 nu a adus deschiderea vreunui centru comercial major în București. De altfel, Capitala nu a mai înregistrat inaugurări de mall-uri de mari dimensiuni din 2016 (când s-a deschis ParkLake Plaza), livrările recente rezumându-se la parcuri de retail sau extinderi/remodelări ale unor proiecte existente.
Stocul modern de retail al Bucureștiului (mall-uri, parcuri de retail și galerii comerciale) este estimat la circa 1,33 milioane mp (aprox. 28% din stocul național). Totuși, densitatea spațiilor comerciale rămâne relativ scăzută raportat la populație – aproximativ 448 mp de retail modern la 1.000 de locuitori, sub nivelul altor capitale din regiune (spre exemplu, Bratislava are ~879 mp/1.000 locuitori). Aceasta indică potențialul de dezvoltare pentru noi proiecte, deși ritmul livrărilor a fost până acum precaut.
În prima jumătate a anului s-au livrat proiecte mari de retail în țară (ex: Mall Moldova Iași cu 125.700 mp și extinderea Iulius Mall Suceava cu 16.500 mp), însă Bucureștiul a avut un aport marginal la noile livrări.
În prezent, în Capitală se află circa 46.000 mp de spații retail în construcție, reprezentând în principal extinderi ale centrelor existente și proiecte de proximitate. Cel mai notabil este șantierul de extindere a Promenada Mall (zona Aurel Vlaicu), care va adăuga zeci de mii de metri pătrați de retail și birouri noi. Potrivit dezvoltatorului, aproximativ 68% din suprafața extinderii Promenada București era deja pre-închiriată la începutul lui 2025, deși deschiderea acestui spațiu suplimentar a fost proiectată abia pentru orizontul anului 2027.
Pe lângă acesta, în oraș se mai pregătesc proiecte de retail de scară mai mică – de exemplu, un nou retail park de proximitate M Park Titan (~8.500 mp), planificat pentru deschidere în decembrie 2025, și un proiect similar în zona Ghencea, ambele menite să deservească cartierele în expansiune.
Per total, oferta de spații comerciale moderne din București rămâne limitată pe termen scurt, ceea ce favorizează menținerea unei rate ridicate de ocupare și a chiriilor stabile (sau chiar în ușoară creștere, în funcție de zonă).
Există însă terenuri și micro-piețe sub-desevrite – de pildă, sectoarele 2 și 5, cu cea mai mică densitate de centre comerciale – care ar putea susține pe viitor noi investiții într-un mall sau retail park de anvergură, mai ales având în vedere puterea de cumpărare peste medie din București și performanțele superioare ale magazinelor din Capitală comparativ cu restul țării.
Totuși, orice decizie de dezvoltare va ține cont de provocările locale (procesul de autorizare, concurența online, etc.) și de capacitatea pieței de a absorbi noi suprafețe fără a afecta echilibrul cerere-ofertă.
Tranzacții majore și extinderi în retailul bucureștean
Activitatea investițională pe segmentul de retail din București a fost moderată în 2025, însă un eveniment notabil îl constituie intenția de vânzare a Veranda Mall (centru comercial de proximitate din zona Obor). În prima parte a anului, acționarii Veranda (familia Pogonaru împreună cu alți investitori, precum Pavăl Holding) au demarat discuții pentru vânzarea centrului comercial, valoarea vizată a tranzacției fiind estimată în jur de €80 de milioane.
Dacă se va concretiza, ar fi cea mai mare tranzacție realizată cu un singur mall în România în ultimii ani. Spre comparație, cea mai mare tranzacție în retail de dată recentă a fost preluarea unui portofoliu de 25 de centre comerciale (parcuri de retail) de către grupul MERE/Mitiska, pentru suma de €219 milioane – însă aceea a vizat multiple active la nivel național, nu un singur mall.
Interesul pentru Veranda Mall arată că Bucureștiul rămâne pe radarul investitorilor, mai ales pe segmentul convenienței urbane, deși randamentele (yield-urile) s-au mai comprimat.
Pe partea de dezvoltare și extinderi, amintita extindere a Promenada Mall este cel mai amplu proiect aflat în derulare în București. Aceasta va adăuga aproximativ 58.000 mp de suprafață închiriabilă (retail și birouri) la centrul existent, consolidând polul de retail din Floreasca-Barbu Văcărescu.
Deși livrarea efectivă a noilor spații a fost amânată spre 2026-2027, proiectul a atras deja chiriași importanți (peste două treimi din suprafață fiind pre-închiriată), semn că retailerii își planifică expansiunile în București pe termen mediu.
Alte extinderi notabile finalizate recent au inclus redeschiderea și remodelarea unor galerii comerciale (de ex. Vulcan Value Centre a adăugat o componentă rezidențială, iar Plaza România și București Mall Vitan au parcurs procese de modernizare a mixului de chiriași).
De asemenea, segmentul de retail park continuă să se extindă în zona metropolitană: în nordul Capitalei, în apropierea complexului rezidențial Cosmopolis, s-a inaugurat recent un parc de retail de ~40 de magazine (incluzând retaileri precum Jysk, Animax, Pepco, Sinsay, TEDi, KiK etc.), adresând nevoile unei comunități în creștere.
În interiorul orașului, Square 7 Properties (parte a grupului austriac MAM/S Immo) dezvoltă proiectul M Park Titan, un hub comercial de cartier ce va deservi partea de est a Bucureștiului la final de 2025. Astfel de investiții, de dimensiuni mai mici comparativ cu un mall clasic, evidențiază orientarea dezvoltatorilor către retail de proximitate și către valorificarea zonelor rezidențiale noi.
Comportamentul de consum al populației în T3 2025
În primele luni ale lui 2025, consumul populației a continuat să crească, dar într-un ritm mai temperat comparativ cu anii precedenți. Statisticile oficiale indică pentru perioada ianuarie-august 2025 o creștere de +2,7% a cifrei de afaceri în comerțul cu amănuntul (față de aceeași perioadă din 2024, date ajustate sezonier).
Această creștere modestă a fost susținută în principal de vânzările de produse nealimentare, care au avansat cu aproximativ +5,8%, și de carburant (+2,8%), în timp ce segmentul alimentar a înregistrat o ușoară scădere de -0,7%.
Tendința sugerează că bucureștenii (alături de consumatorii la nivel național) și-au menținut apetitul pentru bunuri neesențiale – îmbrăcăminte, cosmetice, articole de uz casnic – chiar dacă au fost ușor mai precauți la cheltuielile pentru alimente și băuturi, probabil pe fondul inflației ridicate la aceste categorii în anii anteriori.
Un punct de cotitură a fost luna august 2025, care a marcat prima scădere anuală a vânzărilor din retail după mai bine de un an de creșteri continue. În august, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a fost cu -2,1% mai mică decât în august 2024. Această scădere – venită după o serie lungă de creșteri lunare (majoritatea moderate, de la +9-10% anul anterior până la +2-3% în vara lui 2025) – semnalează o decelerare a cererii pe final de trimestru III.
Valul de branduri noi care au ales Bucureștiul ca poartă de intrare în România subliniază atractivitatea pieței de retail bucureștene. Majoritatea noilor intrați au preferat lansarea în centrele comerciale ale Capitalei, beneficiind de traficul ridicat și profilul cosmopolit al consumatorilor locali.
Faptul că peste 70% dintre brandurile internaționale noi din ultimii ani și-au deschis primele unități în mall-urile bucureștene confirmă rolul orașului ca hub principal de retail al țării. Atât expansiunea rețelelor existente, cât și intrarea acestor jucători noi au loc pe fondul puterii de cumpărare în creștere a bucureștenilor și al deschiderii acestora către concepte noi și mărci globale.
Dacă ești în căutarea unui spațiu comercial de închiriat în București sau în provincie, site-ul nostru îți pune la dispoziție peste 200 de proprietăți disponibile, pretabile oricărui tip de activitate.



Ultimele postări
Interesul pentru spațiile comerciale din Ploiești a crescut constant, pe măsură ce orașul s-a diversificat din punct de vedere economic.
Citește mai multPe măsură ce Bucureștiul se dezvoltă și noi cartiere devin atractive, cererea pentru spatii comerciale de inchiriat se diversifică.
Citește mai multPiața modernă de retail va continua să crească: România a adăugat 167 000 m2 de spații noi în 2024, iar pentru 2025 se estimează peste 200 000 m² suplimentari.
Citește mai multSpații comerciale de închiriat - acces la spații cu suprafete diferite, în zone cu vizibilitate și vad comercial format. Contract flexibil!
Citește mai mult