Se încarcă...

SPAȚII COMERCIALE
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

Cum să atragi mai mulți clienți în magazinul tău – strategii pentru 2024

În timp ce cumpărăturile online continuă să fie o alegere populară pentru consumatori, magazinele fizice le pot asigura acestora avantaje pe care comerțul electronic nu le poate reda. De la crearea unei experiențe mai personalizate pentru clienți, până la oferirea de recompense de loialitate în magazin, există multe modalități creative de a atrage consumatorii să viziteze personal o afacere de tip magazin fizic.

Mai jos, vă prezentăm câteva strategii concepute de specialiști în comerț pentru a atrage mai mulți clienți în locațiile fizice ale magazinelor voastre. Dacă doriți să stimulați mai mult trafic pietonal către o locație fizică în viitorul an, integrarea unora dintre aceste idei în planul vostru general de marketing vă poate ajuta să convingeți potențialii cumpărători și clienții să renunțe la dispozitivele lor mobile și la cumpărăturile online și să intre în magazinele voastre!

  1. Îmbinați experiența din magazin cu cea online

Modificați-vă viziunea conform căreia experiența din magazin este complet separată de cea online. Majoritatea brandurilor se folosesc de amândouă pentru a satisface diferite nevoi ale clienților lor și pentru a-și extinde aria de acoperire, iar dacă le tratați ca pe niște circuite separate, v-ați putea expune riscului unui eșec. Contopirea a ceea ce este mai bun din ambele și oferirea permisiunii clienților de a fi părtași la crearea propriei experiențe de consumator generează încredere, fidelizare a clienților existenți și atragerea de noi clienți, printr-un sistem de recomandări.

  1. Organizați evenimente promoționale combinate cu alte companii

În cazul magazinelor fizice, locația – respectiv celelalte afaceri care le înconjoară – este extrem de importanță. Organizarea unor evenimente regulate care se adresează comunității poate genera un trafic pietonal constant pentru toate magazinele implicate. Festivalurile și târgurile din centrele comerciale sau cele gastronomice sunt întotdeauna un succes. Atrageți la eveniment o organizație de caritate sau o școală locală, anunțați mass-media și pregătiți un carnet de cupoane pentru mai multe magazine sau un program de reduceri bazat pe loialitate pentru a obține un câștig pentru afacerea voastră.

  1. Întâmpinați-vă clienții folosind numele lor

Deși nu este întotdeauna posibil să vă salutați clienții spunându-le pe nume, încercați să faceți acest lucru, în funcție de mărimea afacerii voastre. În ziua de astăzi, cumpărăturile au devenit atât de impersonale încât cel mai mic lucru – cum ar fi un salut folosind numele clientului – este suficient pentru a-i face să simtă aprecierea dumneavoastră. Nu-i așa că v-ar face plăcere ca vânzătoarea să vă ureze „Bine ați venit la noi, domnule/doamnă Popescu”?

  1. Derulați promoții în magazin prin intermediul marketingului digital

Să accesezi site-ul web al unui magazin înainte de a pune piciorul în magazinul propriu-zis este acum o regulă, nu o excepție. Utilizarea marketingului digital ca modalitate de a atrage mai mult trafic în magazinul fizic reprezintă, pentru anul 2024, o condiție obligatorie atunci când se concurează într-o lume digitală. Companiile pot folosi invitațiile digitale la acțiune pentru a promova ofertele disponibile doar în magazin pentru a recâștiga experiența de cumpărare în persoană. De la întâlniri cu invitați speciali pentru a ține prelegeri sau la găzduirea unor ateliere de lucru, până la transformarea în centru pentru întâlnirile unei comunități sau la petrecerile de lansare a unui nou produs, faptul de a avea un motiv interesant pentru ca publicul să vă viziteze magazinul la o anumită dată poate atrage mai mult trafic.

  1. Spuneți-vă povestea într-un mod atrăgător

Fiți autentici și spuneți-vă povestea într-un mod care să îi facă pe clienți să dorească să vină să vă viziteze locația fizică, nu doar să facă o achiziție. Faceți-o personală și atractivă, iar apoi fiți primitori atunci când cumpărătorii sosesc în magazin

  1. Evaluați fluxul și traseul clientului în magazin

Gândiți-vă la itinerarul clientului vostru la fel cum ați face-o în lumea digitală, ca atunci când este vorba despre un site. Cineva vine până în fața magazinului, se uita la vitrină, apoi se oprește la ușă și nu intră? Ei bine, acesta este un „page bounce”. Cineva face cumpărături doar în fața magazinului? Acesta este o renunțare la navigare. Puteți remedia aceste probleme studiind fluxul și parcursul clienților prin magazinul vostru și apoi modificând diverse elemente pentru a găsi soluții.

  1. Concentrați-vă pe avantajele pe care le oferiți clienților

Magazinele fizice au avantajul de a putea oferi clienților conversații față în față cu reprezentanții de vânzări, care se vor asigura că întrebările cumpărătorilor primesc răspunsuri cât mai complete. În plus, existența unei locații fizice le permite clienților să vadă cu ochii lor și să probeze articolele pe care se gândesc să le cumpere. Subliniați de fiecare dată acest avantaj, pentru a convinge clienții să se întoarcă în magazinul vostru!

  1. Oferiți servicii și avantaje pe care clienții nu le pot obține online

Unele lucruri pur și simplu nu pot fi făcute online. Oferiți  în magazinul vostru servicii specifice, pe care clienții nu le pot obține online. De exemplu, ați putea oferi împachetarea cadourilor, accesorii personalizate, ajustări ale produselor sau orice alt serviciu în persoană pentru a atrage mai mulți oameni în magazinul vostru fizic. Chiar și ceva la fel de simplu ca o cafea gratuită sau un pahar cu apă rece oferit într-o zi călduroasă este suficient pentru a atrage mai mulți oameni departe de computerele lor și în magazinul vostru.

  1. Puneți-vă în locul clientului vostru

Acționați asemenea unui „cumpărător secret” în propriul magazin pentru a înțelege cu adevărat experiența clientului. Cum vă simțiți când intrați (prima impresie este esențială)? Cât de serviabil este personalul vostru (să sperăm că este folositor, dar nu insistent)? Și cât de ușor este să găsiți ceea ce aveți nevoie și să faceți apoi achiziția? Uneori, trebuie doar să ne concentrăm pe elementele de bază ale interacțiunii umane și ale experienței clienților.

  1. Găzduiți un eveniment interactiv cu un influencer local

Din ce în ce mai multe branduri lucrează cu influenceri pentru a ajunge la publicul lor țintă. Dacă în orașul vostru există celebrități, colaborați cu ele pentru a găzdui în magazin un eveniment de două ore în timpul unei perioade de obicei mai puțin aglomerată. Indiferent dacă, pe lângă întâlnirea propriu-zisă, oferiți un pahar cu ciocolată caldă sau posibilitatea de a face o poză la o cabină foto, oamenii se vor distra de minune!

  1. Investiți în experiența clienților

În lumea post-pandemică, clienții caută o implicare mai mare din punct de vedere uman în procesul de cumpărare. În 2021, creșterea magazinelor fizice a depășit creșterea online pentru prima dată într-un deceniu, la nivel global. Clienții fericiți vă dezvoltă și vă consolidează compania, brandul și – implicit – magazinul!. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți cumpărători vin în magazinele fizice, investiția în întreaga experiență a clientului va aduce beneficii și câștiguri – din momentul în care deschid ușa și până când cumpără.

  1. Luați în considerare instruirea și cursurile în magazin

Vindeți produse sau servicii care implică o mică curbă de învățare – sau care s-ar putea preta cu ușurință la demonstrații atractive? De exemplu, dacă vindeți articole de bucătărie, cum ar fi cuțite și alte articole de pregătire a mâncării, un curs de gătit în magazin ar putea ajuta clienții să învețe atât cum să folosească corect articolele, cât și să creeze un fel de mâncare nou-nouț și delicios odată ajunși acasă. Vindeți articole sportive? Organizați un curs săptămânal de yoga la fața locului sau o întâlnire a pasionaților de alergare: clienții voștri vor începe să creeze o comunitate în jurul magazinului, ceea ce ar putea însemna lucruri foarte bune pentru afacerea voastră.

Alegeți ideile care sunt cele mai potrivite pentru segmentul vostru de clienți și care au sens pentru afacerea pe care o dețineți. Dacă vreți mai multe sfaturi utile sau doriți să găsiți o nouă locație pentru magazinul vostru, vă așteptăm la o întâlnire cu experții noștri în spații comerciale de la Activ Property Services!

Ultimele postări

Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare
Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare

Se pare că în zilele noastre este din ce în ce mai rar să deții un magazin care funcționează într-o locație „clasică”, respectiv într-o clădire și nu pe internet!

Citește mai mult
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă

Comercianții online se bucură de avantajele de a putea vinde de oriunde și în orice moment, dar una dintre cele mai mari provocări în materie de vânzare cu care se confruntă un comerciant care a optat pentru un magazin fizic este să știe cum să aleagă cea mai bună locație pentru magazinul lui.

Citește mai mult
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?

Prin „surprinderea și răsfățarea” clienților, prin adăugarea de facilități și prin încorporarea unor activități de tipul „vânătorii de comori” în magazine, comercianții cu amănuntul pot oferi experiențe excepționale în magazin, care să îi facă pe clienți să prefere să cumpere în persoană.

Citește mai mult
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024

Vitrinele sunt mai importante decât ați putea crede - sunt primul lucru pe care potențialii cumpărători îl observă și care le influențează intrarea în magazinul dumneavoastră. Potrivit experților, fereastra critică de oportunitate pentru a le capta atenția durează doar 3 secunde, ceea ce subliniază necesitatea de a ieși în evidență și de a atrage clienții să facă acel pas crucial. 

Citește mai mult