Se încarcă...

SPAȚII COMERCIALE
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

Cum alegem spațiul comercial perfect pentru magazinul nostru?

Selectarea unei locații adecvate pentru un magazin de vânzare cu amănuntul poate fi o decizie dificilă și cu consecințe. Deoarece sectorul comerțului cu amănuntul rămâne o piață extrem de competitivă și dinamică, trebuie să vă concentrați asupra deschiderii unui spațiu comercial într-o zonă care să stimuleze activitatea dumneavoastră, traficul de vizitatori și veniturile.

Așadar, înainte de a semna contractul de vânzare cumpărare sau cel de închiriere pe linia punctată, este bine să aflați câte ceva despre factorii de care trebuie să țineți cont atunci când selectați o locație pentru spațiul comercial care ar putea defini viitorul afacerii voastre.

Planul de afaceri

Înainte de a alege un spațiu, trebuie să vă consultați planul de afaceri și să evaluați principalele obiective pe care le aveți în momentul deschiderii unui spațiu comercial. Luați în considerare următoarele întrebări ca pe un îndrumar care vă va ajuta să vă proiectați obiectivele companiei:

  • Care sunt așteptările dumneavoastră privind aspectul magazinului?
  • Ați stabilit suprafețele necesare pentru spațiul de vânzare cu amănuntul, zona de depozitare necesară sau birourile personalului ? Dacă spațiul este prea mare, magazinul vostru poate părea gol și neprimitor. Pe de altă parte, o suprafață prea mică poate avea ca rezultat un amplasament dezordonat, care vă incomodează clienții.
  • Cui vă adresați cu magazinul vostru?
  • Care sunt produsele pe care le vindeți viitorilor voștri clienți? În mod surprinzător, anumite bunuri pot necesita căutarea în anumite tipuri de locații. În funcție de mărimea proprietății și de diversitatea mărfurilor voastre, veți dori să analizați cu atenție zona. Spre exemplu, magazinele cu mărfuri de specialitate vizează de obicei cumpărătorii care nu s-ar supăra să călătorească pentru a obține marfa dorită. Aceste afaceri pot avea rezultate mai bune atunci când sunt plasate în apropierea unei locații comerciale care le completează serviciile.

Acestea sunt întrebările de bază la care trebuie să aveți un răspuns clar, înainte de a cerceta potențialele proprietăți imobiliare. Dacă nu vă stabiliți obiectivele, puteți puteți afecta valoarea profitului obținut în magazinul vostru.

Publicul țintă al magazinului

Înainte de a începe „vânătoarea” pentru a găsi spațiul comercial perfect, trebuie mai întâi să vă specificați cumpărătorii țintă. De asemenea, ar trebui să stabiliți unde locuiesc și lucrează clienții țintă și cum „se prezintă” aceștia. Prin acest factor, vă asigurați că veți alege un spațiu care să le permită să intre în magazin și să vă vadă produsele. De exemplu, dacă publicul vostru țintă sunt părinții cu copii mici, care folosesc curent cărucioare pentru copii, ar trebui să cumpărați sau să închiriați o locație cu un spațiu extins, în care aceștia să poată intra ușor pentru pentru a face cumpărăturile. Cunoașterea pieței țintă este esențială pentru procesul de selecție! Aflați mai multe despre zonă și despre cumpărători discutând cu ceilalți comercianți cu amănuntul din vecinătate.

Accesul în magazin

În timp ce o locație într-o zonă cu mult trafic este crucială, modalitatea prin care clienții ajung la magazinul vostru este la fel de importantă. Cumpărătorii preferă un punct de vânzare cu amănuntul care să le ofere maximum de confort, așa că trebuie să luați în considerare modul în care clienții intră și ies din spațiul vostru comercial. De asemenea, trebuie să vă gândiți și la accesul celor care vă furnizează mărfurile. Unele dintre aspectele cruciale pe care trebuie să le aveți în vedere pentru a asigura accesibilitatea includ răspunsuri la câteva întrebări:

  • Zona magazinului dispune de locuri de parcare adecvate?
  • Există posibilitatea de a ieși și de a intra în magazin prin străzi diferite?
  • Este parcarea convenabilă pentru camionete și camioane de livrare?
  • Trec mai mulți clienți pe jos sau cu mașina pe lângă locație?
  • Este locația accesibilă prin intermediul transportului public?

Consumatorii se vor îndrepta spre magazinele de proximitate în timpul navetei, astfel încât alegerea unui spațiu situat pe un drum intens circulat sau într-un nod de tranzit ar fi cea mai bună alegere. În ceea ce privește parcările, cel mai bine este să selectați un amplasament cu șase până la opt locuri de parcare la fiecare 1.200 de metri pătrați ai clădirii voastre.

Siguranța

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie să le luați în considerare atunci când alegeți un spațiu comercial este siguranța – atât a voastră, a personalului vostru, cât și a cumpărătorilor. Este bine să vă asigurați că bunurile și produsele afacerii sunt în siguranță împotriva furtului și vandalismului. Pe măsură ce comparați diferite spații comerciale, verificați caracteristicile de securitate existente, inclusiv camerele de securitate, porțile și sistemele de alarmă. Asigurați-vă, de asemenea, că cercetați siguranța generală a zonei în care este plasat spațiul comercial. Ar fi bine să vă feriți de cartierele cu un istoric de rate ridicate ale criminalității.

Vizibilitatea

Cu cât un spațiu de vânzare cu amănuntul este mai vizibil, cu atât veți cheltui mai puțini bani și timp pentru marketing sau publicitate la produsele și serviciile pe care le oferiți. Asigurați-vă că priviți spațiul de vânzare din punctul de vedere al clientului vostru, atunci când luați în considerare vizibilitatea acestuia.

Utilități și infrastructură

Selectați un spațiu comercial care oferă facilitățile adecvate și tehnologia necesară pentru a vă desfășura activitatea. Acest lucru previne serviciile necorespunzătoare, întreruperile în activitatea magazinului și disconfortul – atât pentru personal, cât și pentru clienți. Asigurați-vă că locația dispune de utilități esențiale, cum ar fi internet, electricitate și telefonie. Determinați dacă veți putea să vă folosiți toată aparatura de care veți avea nevoie pentru buna funcționare a afacerii voastre fără a declanșa siguranțele electrice ale magazinului. În plus, asigurați-vă că în clădire există un sistem de încălzire și răcire care funcționează corect.

Afacerile vecine

Atunci când alegeți spațiul comercial potrivit pentru magazinul vostru, verificați ce fel de concurenți aveți în apropiere și ce alte magazine sunt în zona respectivă. O locație perfectă ar trebui să ofere un amestec complementar de comercianți cu amănuntul care „împart” clienții pentru a ajuta magazinele să se „alimenteze” reciproc. De exemplu, dacă intenționați să deschideți un magazin cu produse de lux,  acesta nu va funcționa bine într-o zonă comercială cu un magazin de produse de tip discount și un magazin de proximitate. De aceea, ar trebui să alegeți un spațiu lângă un salon de înfrumusețare sau un salon de manichiură, deoarece aceste afaceri atrag aceeași clientelă demografică, ceea ce conduce la rezultate optime.

Costurile

După ce ați identificat spațiile de închiriat ideale, comparați costurile pentru a vă restrânge alegerea. Cu toate acestea, nu vă bazați alegerea doar pe taxa de închiriere. Asigurați-vă că luați în considerare și alte cheltuieli legate de locație, cum ar fi parcarea, utilitățile, cheltuielile privind securitatea, costurile întreținerii zonei verzi (dacă există!) și serviciile de salubritate și curățenie, costurile pentru amenajarea periodică și taxele de proprietate, toate pentru a alege un spațiu comercial care să se încadreze în bugetul dumneavoastră. În plus, mai există și factori personali care trebuie luați în considerare și care vă pot influența decizia finală, cum ar fi distanța față de casă și restricțiile impuse de proprietar.

Pe cont propriu sau prin agent?

Luați în considerare toți factorii de mai sus pentru a alege locația viitorului vostru magazin în cunoștință de cauză. O abordare de tip DIY pentru a găsi un spațiu comercial poate părea că vă ajută să economisiți bani și că faceți lucrurile în ritmul dumneavoastră. Cu toate acestea, mulți proprietari de afaceri își dau seama rapid că încercarea de a căuta anunțuri, de a efectua cercetări de piață, de a aranja prezentări și de a negocia contractul de închiriere este prea copleșitoare pentru a o face fără ajutorul unui expert.

Dacă întâmpinați dificultăți în găsirea locației potrivite pentru afacerea voastră, specialiștii Activ Property Services vă stau la dispoziție! Un parteneriat cu brokerii noștri vă ajută să economisiți timp și bani! Este, de asemenea, cea mai bună modalitate de a evita unele dintre greșelile pe care le-am menționat mai sus și de a vă asigura că noua voastră locație comercială este cea mai bună pentru ca afacerea voastră să prospere. Consultanții noștri personalizează procesul de selecție a locației, în funcție de specificul magazinului vostru.

Ultimele postări

Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare
Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare

Se pare că în zilele noastre este din ce în ce mai rar să deții un magazin care funcționează într-o locație „clasică”, respectiv într-o clădire și nu pe internet!

Citește mai mult
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă

Comercianții online se bucură de avantajele de a putea vinde de oriunde și în orice moment, dar una dintre cele mai mari provocări în materie de vânzare cu care se confruntă un comerciant care a optat pentru un magazin fizic este să știe cum să aleagă cea mai bună locație pentru magazinul lui.

Citește mai mult
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?

Prin „surprinderea și răsfățarea” clienților, prin adăugarea de facilități și prin încorporarea unor activități de tipul „vânătorii de comori” în magazine, comercianții cu amănuntul pot oferi experiențe excepționale în magazin, care să îi facă pe clienți să prefere să cumpere în persoană.

Citește mai mult
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024

Vitrinele sunt mai importante decât ați putea crede - sunt primul lucru pe care potențialii cumpărători îl observă și care le influențează intrarea în magazinul dumneavoastră. Potrivit experților, fereastra critică de oportunitate pentru a le capta atenția durează doar 3 secunde, ceea ce subliniază necesitatea de a ieși în evidență și de a atrage clienții să facă acel pas crucial. 

Citește mai mult