Se încarcă...

SPAȚII COMERCIALE
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

Cum să îmbunătățiți experiența de vânzare în magazin?

Cum să îmbunătățiți experiența de vânzare în magazin?

Experiența de vânzare în magazin se referă la interacțiunea dintre vânzător și clienți într-un mediu fizic, cum ar fi un magazin sau un punct de vânzare cu amănuntul. Acest tip de experiență implică promovarea și vânzarea produselor sau serviciilor către clienți, oferindu-le informații, sfaturi și asistență pentru a-i ajuta să ia decizii de cumpărare informate.

Practic, experiența de vânzare în magazin reprezintă ansamblul tuturor percepțiilor pe care le primesc clienții în timpul procesului de cumpărare a unui produs sau serviciu și chiar ceea ce simt după încheierea tranzacției. După cum puteți vedea, accentul este complet legat de sentimente, emoții și senzații.

Prin crearea unei experiențe memorabile în magazin pentru clienții dumneavoastră, sunteți considerabil mai aproape de a încheia următoarea vânzare. Gestionarea acestei strategii, fără îndoială, vă poate ajuta să vă schimbați focusul de la „vreau să cumpărați de la mine” la „vreau să vă înțeleg pentru a vă sfătui mai bine ce să cumpărați”. Întrebarea care se impune este cum să concepeți o experiență de neuitat, autentică și eficientă în magazin pentru a-i face pe clienții dumneavoastră să rămână loiali magazinului dumneavoastră? Citiți mai departe pentru a afla!

Experiența de vânzare în magazin, cheia succesului în afaceri

Înainte însă de a vedea cum putem îmbunătăți lucrurile, trebuie să clarificăm de ce experiența în magazin este crucială pentru oricine deține un spațiu comercial. Schimbarea comportamentului consumatorilor indică faptul că aceștia nu-și mai bazează loialitatea pe preț sau pe produs, ci o fac mai degrabă influențați de experiența pe care o primesc, acesta fiind principalul diferențiator al unei mărci. Cu alte cuvinte, dacă reușiți să mențineți potențialul cumpărător fericit pe parcursul „călătoriei” sale de client, ați început cu dreptul!

Statisticile spun că de fapt, 86% dintre cumpărători sunt dispuși să plătească mai mult în schimbul unei experiențe excelente. Sună grozav, nu credeți? Astfel, experiența în magazin este crucială pentru a crea loialitate față de spațiul comercial, pentru a genera notorietate, pentru a face clienții să le placă să revină și pentru a cuceri recomandările lor din gură în gură.

Sfaturi pentru îmbunătățirea experienței clientului

Angajații fericiți duc la clienți fericiți

Faptul că angajații dvs. sunt sau nu fericiți poate avea un impact asupra experienței clienților în anumite moduri. De exemplu, un nivel ridicat de nemulțumire a angajaților duce la o fluctuație a personalului care ar putea face ca afacerea voastră să pară instabilă, în timp ce angajații fericiți sunt mai loiali și prezintă clienților o față consecventă, de încredere și bine informată, îmbunătățind încrederea în spațiul vostru comercial. Angajații fericiți sunt, de asemenea, mai predispuși să colaboreze și să depună timpul și efortul necesar pentru a crea o experiență excelentă.

Asigurați-vă că personalul rămâne amabil și prietenos, pentru ca toți cei care intră în magazin să se simtă bineveniți. Clienții trebuie salutați cu un zâmbet și un ton prietenos, iar personalul trebuie să fie disponibil pentru a răspunde întrebărilor și a oferi asistență în timpul vizitei lor. Asigurați-vă că angajații sunt bine instruiți și că înțeleg importanța unei bune experiențe de vânzare. Oferiți-le o formare adecvată în abordarea și comunicarea cu clienții, precum și în cunoașterea produselor. Dezvoltarea continuă a personalului poate aduce o îmbunătățire semnificativă a calității serviciilor oferite. Un angajat care poate oferi informații detaliate și explica toate caracteristicile și avantajele fiecărui produs inspiră încredere!

Creați o atmosferă plăcută în magazin

Știm că acest lucru este de la sine înțeles, dar un spațiu comercial atractiv ar trebui să fie bine luminat, cu zone de trecere clare și rafturi organizate. Amenajați spațiul comercial astfel încât să ofere o experiență plăcută pentru clienți. Asigurați-vă că este curat, bine iluminat și bine organizat. Oferiți zone de relaxare, muzică plăcută și un design atractiv pentru a crea o atmosferă prietenoasă și confortabilă. Semnalizarea care îi ajută pe clienți să se orienteze în magazin este, de asemenea, un plus – asigurați-vă că aveți o semnalizare atractivă cu informații despre promoțiile curente etc..

Dispunerea și organizarea magazinului pot avea, de asemenea, un impact uriaș asupra experienței. Luați în considerare Ikea: deși oferă „scurtături” prin magazin pentru a accesa imediat anumite zone, de fapt ghidează utilizatorii de-a lungul diferitelor iterații ale camerelor dintr-o casă, conferind personalitate spațiului și permițând clienților să experimenteze cum ar putea fi camerele lor în mod real. Acest lucru le permite cumpărătorilor să vizualizeze un produs în propria casă și îmbunătățește experiența clienților în ansamblu.

Implicarea față de clienți

Dacă vi se pare că acest lucru sună evident, atunci probabil că vă gândiți la social media, la serviciul clienți sau la spațiul propriu zis de vânzări. Dar adevărul este că trebuie să extindeți experiența într-un mod care să vă ajute să înțelegeți mai bine clientul și să oferiți un nivel semnificativ de personalizare. Invitați clienții să-și exprime opiniile și sugestiile cu privire la experiența de cumpărare în magazin. Puteți utiliza sondaje, cărți de sugestii, recenzii sau evaluări online pentru a obține feedback-ul lor. Analizați aceste informații și utilizați-le pentru a face ajustări și îmbunătățiri în funcție de nevoile și preferințele clienților.

Dacă apar aspecte negative, luați legătura cu ei pentru a aborda problema respectivă și a o transforma într-o experiență pozitivă. De asemenea, acest aspect se combină cu primul nostru sfat: este puțin probabil ca un angajat nefericit să se implice rapid cu un client în magazin și, chiar și atunci când o face, este probabil să transmită frustrare și apatie clientului. Angajații fericiți vor aduce energia potrivită pentru a promova o experiență bună pentru clienți.

Faceți ca loialitatea să însemne ceva

Loialitatea clienților este incredibil de puternică. În primul rând, un client loial tinde să cheltuiască mai mulți bani, în timp. În combinație cu faptul că vă „costă” mai puțin pentru ca să fidelizați un client vechi decât să obțineți unul nou, clienții păstrați pot însemna creșteri ale vânzărilor și ale veniturilor. Clienții fideli tind, de asemenea, să devină „ambasadori” ai magazinului și să influențeze cumpărătorii din jurul lor. Oferirea de stimulente pentru a păstra clienții pe care îi aveți este bună, iar includerea într-un program de fidelizare este, în general, și mai bună.

Oricum ar fi, modul în care recompensați loialitatea trebuie să fie semnificativ și, dacă este posibil, personalizat. De exemplu, oferirea de reduceri exclusive, personalizate în funcție de obiceiurile lor de cumpărături, poate contribui la adăugarea de valoare la îmbunătățirea experienței de cumpărare. Un alt stimulent ar fi oferirea de servicii personalizate: fiți atenți la nevoile și preferințele clienților frecvenți și adaptați-vă interacțiunea în consecință. Ascultați cu atenție cerințele lor și oferiți recomandări sau soluții care să li se adreseze direct..

Clienții preferă să facă plățile ușor

Valoarea se extinde și la timp. Nu ne referim la eliminarea unor tactici precum plasarea produselor noi cât mai departe de intrări și la creșterea timpului petrecut de clienți în fața produselor și a panourilor dumneavoastră de reclamă. Mai degrabă, faptul că – odată ce sunt pregătiți să facă achiziția- clienții se simt frustrați de așteptarea la cozi lungi generate de metode de plată complicate, lente sau depășite. Similar cu motivul pentru care un proces dificil pentru cumpărăturile online duce invariabil la abandonarea procesului de cumpărare, nemulțumirea și dificultatea în magazin ar putea trimite clienții la un concurent care este mai bine organizat. Prin urmare, simplificați procesul de cumpărare. Asigurați-vă că produsele sunt bine etichetate, că prețurile sunt vizibile și că există opțiuni flexibile de plată. Reducerea timpului de așteptare la casă și facilitarea retururilor pot contribui, de asemenea, la o experiență plăcută de cumpărare.

Permiterea efectuării unor reduceri rapide și fără complicații va încheia experiența de cumpărături într-o notă pozitivă. Uneori, acest lucru este la fel de simplu ca și activarea plăților mobile, sau poate însemna să bugetați un upgrade tehnologic și să oferiți tablete cu posibilități de plată pentru diverși reprezentanți ai clienților din magazinul vostru. Sephora a făcut acest din urmă lucru, astfel încât clienții care își fac machiajul în spațiul comercial (un proces valoros, dar și consumator de timp) să nu fie nevoiți să meargă mai departe și să aștepte la coadă pentru a plăti.

Diferențierea față de concurență

Într-un mediu de afaceri competitiv, experiența în magazin poate fi un factor deosebit de important în diferențierea față de concurență. Oferta unui mediu plăcut și captivant, în care clienții se simt bineveniți și confortabil, poate atrage și reține mai ușor clienții în comparație cu magazinele care se axează exclusiv pe produse și prețuri. O experiență unică și memorabilă în magazin poate crea o legătură emoțională cu clienții și poate încuraja fidelitatea acestora.

Furnizați WiFi gratuit

Acest sfat funcționează pe două planuri. Din ce în ce mai des, clienții își folosesc smartphone-urile în magazin pentru a face cercetări, pentru a compara prețurile, pentru a găsi oferte și pentru a accesa informații despre recompensele de fidelitate. Deci, pe de o parte, WiFi-ul gratuit devine un adaos valoros. Cu toate acestea, este un adaos de valoare pasivă – dacă le veți oferiți clienților internet gratuit, atunci aceștia vor petrece mai mult timp în magazin și vor cheltui mai mulți bani. Cercetările indică, de asemenea, că internetul gratuit poate crește gradul de loialitate și vânzările: 28% dintre comercianții cu amănuntul au remarcat că implementarea WiFi pentru clienți a ridicat definitiv gradul de loialitate și a oferit un plus de vânzări de 2%.

Dar există și un al doilea plan pe care multe spații comerciale nu îl iau în considerare și care este, probabil, motivul pentru care atât de puține magazine au implementat WiFi în magazin. Luați în considerare faptul că 7 din 10 consumatori doresc ca angajații să verifice inventarul atunci când un raft este gol, iar alți 67% doresc ca angajatul să caute informații mai detaliate despre un produs. Echiparea angajaților cu dispozitive mobile îi poate ajuta să ofere informații cu o precizie de ultimă oră, dar pentru aceasta ar fi nevoie de existența unei rețele WiFi. Acesta este, fără îndoială, motivul pentru care toți comercianții incluși în cercetarea menționată mai sus care au implementat WiFi gratuit, au înregistrat o creștere concomitentă a vânzărilor de 3,4%.

Găzduiți evenimente

Aproape 60% dintre consumatori sunt interesați de evenimente în magazin, iar tactici precum degustările sau prezentările de produse pot îmbunătăți semnificativ vânzările (116%). De fapt, unele cercetări sugerează că acestea pot avea un impact complementar asupra competitorilor, împingând vânzările acestora în jos. Acesta poate fi un moment bun pentru a vă asocia cu o afacere conexă. Demonstrațiile au un impact similar și, în același timp, favorizează implicarea clienților. Legați acest lucru de evenimentele de fidelizare și oferiți evenimente exclusive pentru a consolida relația și pentru a oferi clienților mai multe stimulente pentru a deveni loiali. Puteți organiza evenimente speciale, promoții sau oferi servicii adiționale care să surprindă și să încânte clienții. Fiți creativi și gândiți nonconformist pentru a oferi o experiență unică și memorabilă.

Prin urmare, scopul unei bune experiențe de vânzare în magazin constă în construirea relației cu clienții, satisfacerea nevoilor și dorințelor acestora și obținerea unei vânzări de succes. Prin oferirea unei atenții personalizate și de calitate, vânzătorii pot crea o conexiune pozitivă cu clienții, contribuind la fidelizarea și recomandarea acestora către alți potențiali clienți. În general, atenția la detalii, orientarea către clienți și dorința de a oferi o experiență excepțională sunt cheia pentru îmbunătățirea experienței de vânzare în magazin.

Dacă aveți nevoie și de alte sfaturi pentru a îmbunătăți experiența de vânzare în spațiul vostru comercial sau de ajutor pentru implementarea lor, puteți apela oricând la serviciile Activ Property Service, una dintre principalele companii de consultanță imobiliară din România, care oferă servicii de consultanță și închiriere pentru zeci de spatii comerciale din Bucuresti si nu numai.

Ultimele postări

Am nevoie de un spațiu comercial: îl cumpăr sau îl închiriez? Argumente pro și contra.
Am nevoie de un spațiu comercial: îl cumpăr sau îl închiriez? Argumente pro și contra.

Multe companii își desfășoară activitatea în spații comerciale, fie că este vorba de magazine, restaurante sau cafenele. Dacă lansați o nouă afacere sau extindeți una deja existentă, va trebui să decideți dacă să închiriați sau să cumpărați spațiul în care vă veți desfășura activitatea.

Citește mai mult
Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare
Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare

Se pare că în zilele noastre este din ce în ce mai rar să deții un magazin care funcționează într-o locație „clasică”, respectiv într-o clădire și nu pe internet!

Citește mai mult
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă

Comercianții online se bucură de avantajele de a putea vinde de oriunde și în orice moment, dar una dintre cele mai mari provocări în materie de vânzare cu care se confruntă un comerciant care a optat pentru un magazin fizic este să știe cum să aleagă cea mai bună locație pentru magazinul lui.

Citește mai mult
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?

Prin „surprinderea și răsfățarea” clienților, prin adăugarea de facilități și prin încorporarea unor activități de tipul „vânătorii de comori” în magazine, comercianții cu amănuntul pot oferi experiențe excepționale în magazin, care să îi facă pe clienți să prefere să cumpere în persoană.

Citește mai mult