Se încarcă...

SPAȚII COMERCIALE
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă

Comercianții online se bucură de avantajele de a putea vinde de oriunde și în orice moment, dar una dintre cele mai mari provocări în materie de vânzare cu care se confruntă un comerciant care a optat pentru un magazin fizic este să știe cum să aleagă cea mai bună locație pentru magazinul lui.

În cele din urmă, locația pe care o alegeți pentru magazin poate aduce sau nu succesul afacerii voastre! Este de la sine înțeles că locul pe care îl veți alege pentru spațiul comercial va depinde, în mare măsură, de bugetul și de tipul de afacere, dar există mulți alți factori care trebuie luați în considerare. De aceea, alegerea locației perfecte necesită o analiză atentă. 

Iată, în continuare, câteva idei despre mai multe tipuri de locații pentru spații comerciale, precum și factorii pe care trebuie să îi luați în considerare pentru a vă ajuta să alegeți locul cel mai bun pentru a dezvolta afacerea dumneavoastră.

1. Centre comerciale

Deși centrele comerciale sunt de toate formele și dimensiunile, toate au un lucru în comun - ele găzduiesc mai multe tipuri diferite de magazine sub același acoperiș.

Mall-urile continuă să atragă un număr mare de clienți datorită varietății de magazine pe care aceștia o pot accesa într-o singură incursiune. De asemenea, mall-urile oferă clienților o experiență de vânzare cu amănuntul bine închegată, deoarece majoritatea acestora găzduiesc și alte facilități, cum ar fi restaurante, baruri, cinematografe, săli de jocuri și multe altele.

În mod obișnuit, centrele comerciale conțin câteva magazine ancoră (un termen din domeniul comerțului pentru marile magazine de vânzare cu amănuntul) care servesc drept unul dintre principalele puncte de atracție pentru clienți și, totodată, conduc traficul pietonal către comercianții care dețin spații comerciale mai mici.

Avantajele centrelor comerciale ca locație pentru un magazin:

  • Nivel ridicat de trafic pietonal;
  • Parcarea pentru clienți este încăpătoare și ușor de găsit;
  • Sunt necesare mai puține cheltuieli de marketing pentru a atrage clienții în magazin;
  • Oferă clienților o experiență de tipul "o singură deplasare, multiple opțiuni de cumpărare".

Dezavantajele centrelor comerciale ca locație de vânzare cu amănuntul:

  • Concurență directă din partea magazinelor din apropiere;
  • Costurile de chirie și de întreținere pot fi ridicate și imprevizibile;
  • Comercianții cu amănuntul sunt supuși regulamentelor și normelor mall-urilor.

2. Magazine de tip pop-up

 

Magazinele de tip pop-up sunt magazine temporare sau pot reprezenta o locație fizică de vânzare punctuală pentru un comerciant online. De obicei, magazinele pop-up provin de la companii de comerț electronic care doresc să-și aducă prezența digitală în lumea reală – fie ea doar temporar. 

Acestea sunt utilizate în mod obișnuit de comercianți ca mijloc de expunere a noilor produse sau de introducere a activității lor într-o nouă zonă geografică. Oferind o cale de mijloc convenabilă între vânzările destinate mediului de afaceri și cele destinate consumatorilor obișnuiți, magazinele pop-up pot oferi un impuls benefic pentru vânzările într-o locație comercială fizică. 

Ca strategie de gestionare a comerțului fizic, magazinele pop-up reprezintă o modalitate excelentă de a genera entuziasm în jurul unor produse, concepte sau mărci noi și sunt, de asemenea, un mijloc eficient de a testa o afacere fără ca proprietarul să se angajeze să plătească o chirie pe termen lung sau să cumpere un spațiu comercial direct.

Avantajele magazinelor pop-up:

  • Mai accesibile, nefiind necesară o închiriere pe termen lung;
  • Șansa de a testa piața înainte de a vă angaja într-o locație definitivă pentru magazin;
  • Creează conștientizarea mărcii;
  • Ideea de noutate generează rumoare și entuziasm.

Dezavantajele magazinelor pop-up:

  • Necesită timp pentru a căuta locația potrivită;
  • Clienții pot fi ezitanți, deoarece s-ar putea să nu oferiți suficientă încredere;
  • Cantitatea de marfă pe care o puteți depozita și expune va fi limitată.

3. Centre de tip „strip mall”

În ultimii ani, locația suburbană a centrelor comerciale de tip strip mall și facilitățile lor tipice de utilizare mixtă au crescut în popularitate ca loc de alegere pentru cei care sunt posesorii unui magazin de vânzare cu amănuntul. Un strip mall este, practic, o "colecție" de mai multe magazine situate în aceeași clădire, un mall în aer liber în care magazinele sunt dispuse pe un singur rând, cu spațiu de promenadă în față, având pe toata lungimea sa locuri de parcare. Clădirea este adesea situată la o intersecție majoră într-un oraș și, în mod normal, este cel mai ușor accesată cu mașina.

Deoarece centrele comerciale de tip strip mall au tendința de a găzdui o varietate de afaceri - de obicei săli de sport, magazine de vânzare cu amănuntul, saloane de coafură și de manichiură, curățătorii și cafenele sau restaurante mici - acestea sunt considerate a reprezenta un alt tip de experiență a clienților de tip "ghișeu unic", prin unificarea nevoilor de vânzare cu amănuntul și a serviciilor într-un singur loc.

Avantajele spațiilor comerciale situate în strip mall: 

  • Formatul în aer liber oferă comercianților vizibilitate
  • Spații mai ieftine de închiriat decât în mall-uri
  • Acces ușor la parcarea pentru clienți

Dezavantajele spațiilor comerciale situate în strip mall: 

  • Traficul pietonal este posibil să provină doar de la un grup demografic foarte local
  • Baza de clienți este în mare parte dependentă de mașină
  • Chiria și taxele de întreținere pot fi destul de mari

4. Arterele comerciale

Străzile principale și locațiile din centrul orașului constituie, în mod obișnuit, zone de interes pentru cei care caută un spațiu comercial, deoarece sunt puncte de atracție pentru locuitorii orașelor. De asemenea, comercianții cu amănuntul situați pe străzile principale se bucură de obicei de un control mai mare asupra a ceea ce pot face cu spațiul lor comercial și beneficiază, de cele mai multe ori, de un trafic constant de clienți.

Avantajele magazinelor situate pe artere comerciale:

  • Accesul la o bază de clienți diversificată;
  • Locație bine cunoscută și stabilă;
  • Clienții sunt adesea loiali comercianților locali.

Dezavantajele magazinelor situate pe artere comerciale:

  • Lipsa de locuri de parcare pentru clienți;
  • Clienții au uneori nevoie de o varietate mai mare de mărfuri decât cea pe care o poate oferi magazinul;
  • Chiriile spațiilor comerciale tind să fie ridicate.

Ce luăm în calcul la alegerea locației spațiului comercial?

Atunci când căutați un spațiu comercial pentru a deschide un magazin fizic, locația potrivită este una dintre cele mai importante decizii pe care le veți lua. Pentru aceasta, există mai mulți factori de luat în considerare la care trebuie să vă gândiți înainte de a lua o hotărâre.

Valorile cheltuielilor aferente spațiului comercial

Chiria se află în capul listei fiecărui comerciant care dorește să își deschidă un magazin fizic, dar există și alte costuri de luat în considerare, inclusiv costurile medii ale utilităților și impozitele, precum și alte costuri "ascunse", cum ar fi depozitele, parcarea și costurile de întreținere. Asigurați-vă că vă documentați cu privire la cheltuielile pe care le presupune fiecare spațiu comercial din locația care vă interesează, înainte de a semna contractul de închiriere.

Condițiile de închiriere

Există mai mulți factori care trebuie luați în considerare înainte de a semna orice contract de închiriere. Unul dintre cei mai importanți factori este durata contractului de închiriere. În timp ce semnarea unui contract pentru o perioadă mai lungă de timp ajută la asigurarea unei chirii constante, nu veți mai beneficia de flexibilitate. În schimb, semnarea unui contract de închiriere pe termen mai scurt vă oferă mai multă flexibilitate, dar vă expune la creșteri ale chiriei în cazul în care decideți ulterior să rămâneți în respectivul spațiu comercial. Cereți întotdeauna avocatului dumneavoastră să analizeze orice contract de închiriere înainte de a-l semna.

Frecvența și profilul clienților

Care este profilul clientului dumneavoastră ideal? Locuiesc aceștia în zona locației pe care v-ați gândit să o alegeți pentru magazinul vostru? În caz contrar, nu prea are rost să optați pentru acea locație, indiferent cât de mică ar fi chiria. În general, alegerea unei locații pentru un magazin presupune găsirea unui bun echilibru între profilele clienților fideli și traficul pietonal general.

Concurența

În aproape orice locație de spațiu comercial pe care o alegeți, veți avea cu siguranță concurenți în apropiere. Ați studiat prin ce se diferențiază viitorii dvs. competitori, cum își desfășoară activitatea și cum puteți concura eficient cu ei? 

Reparații și modificări necesare

Ați verificat dacă va trebui să achitați facturile pentru orice reparații ale clădirii înainte de a putea începe să vindeți? Modificarea pereților și refacerea rețelelor de utilități va consuma o parte semnificativă din bugetul dumneavoastră. Și nu uitați să verificați în prealabil cât vor costa anumite modificări, cum ar fi adăugarea denumirii magazinului pe fațada clădirii sau în vitrina acestuia.

Restricții zonale

Nu în ultimul rând, verificați restricțiile și regulamentele din zonă înainte de a semna contractul de închiriere pentru spațiul comercial. De exemplu, este posibil să existe restricții de parcare, cerințe de utilizare a terenului și reguli privind tipurile de produse care pot fi vândute acolo.

Locația încă mai contează!

Deși, astăzi, clienții au mai multe opțiuni decât oricând, datele ne spun că aceștia încă apreciază experiența de cumpărare în magazin. Efectuarea de studii și cercetări înainte de a alege locația de vânzare pentru magazin nu este benefică doar pentru dumneavoastră, ci vă va ajuta să găsiți locul perfect pentru a vă mulțumi  clienții.

Dacă aveți nevoie de consultanță și expertiză profesională pentru alegerea celei mai bune locații pentru spațiul comercial în care vreți să vă deschideți magazinul, puteți apela oricând la serviciile Activ Property Service. Departamentul nostru de spații comerciale are o experiență vastă, fiind implicat în servicii de consultanță și închiriere pentru zeci de centre comerciale, parcuri de retail și outlet centere din România!

Ultimele postări

Am nevoie de un spațiu comercial: îl cumpăr sau îl închiriez? Argumente pro și contra.
Am nevoie de un spațiu comercial: îl cumpăr sau îl închiriez? Argumente pro și contra.

Multe companii își desfășoară activitatea în spații comerciale, fie că este vorba de magazine, restaurante sau cafenele. Dacă lansați o nouă afacere sau extindeți una deja existentă, va trebui să decideți dacă să închiriați sau să cumpărați spațiul în care vă veți desfășura activitatea.

Citește mai mult
Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare
Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare

Se pare că în zilele noastre este din ce în ce mai rar să deții un magazin care funcționează într-o locație „clasică”, respectiv într-o clădire și nu pe internet!

Citește mai mult
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?

Prin „surprinderea și răsfățarea” clienților, prin adăugarea de facilități și prin încorporarea unor activități de tipul „vânătorii de comori” în magazine, comercianții cu amănuntul pot oferi experiențe excepționale în magazin, care să îi facă pe clienți să prefere să cumpere în persoană.

Citește mai mult
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024

Vitrinele sunt mai importante decât ați putea crede - sunt primul lucru pe care potențialii cumpărători îl observă și care le influențează intrarea în magazinul dumneavoastră. Potrivit experților, fereastra critică de oportunitate pentru a le capta atenția durează doar 3 secunde, ceea ce subliniază necesitatea de a ieși în evidență și de a atrage clienții să facă acel pas crucial. 

Citește mai mult