Se încarcă...

SPAȚII COMERCIALE
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

Cum să ajungi printre liderii din retail: strategii și practici de succes

În 2025, piața comercială se află într-o continuă schimbare, fapt care a dus la o distanță din ce în ce mai mare dintre liderii de piață și firmele mici. Cu toate acestea, dianmica pieței totodată poate însemna creșteri și scăderi radicale și rapide.

Conform unui articol publicat în Februarie 2025 de către revista Progresiv, 2024 a reprezentat anul cu cele mai scăzute niveluri de extindere locală pentru marile francize din retail din ultimii 6 ani. Acest fapt nu pare sa se schimbe în anul 2025, și poate fi o oportunitate unică pentru firme mici sau startup-uri să își caute un nou spațiu comercial de închiriat, și astfel o nouă modalitate de succes.

Dar ce înseamnă să fii lider în piața de retail? Care sunt strategiile pe care alți lideri la rândul lor le-au aplicat pentru a obține succes? Aceste întrebări și mai ales răspunsurile lor pot face diferența pentru firma dumneavoastră, aducând spațiului comercial un extra punct forte în piața comercială competitivă.

 

  1.  Liderii principali de retail din România 

            În 2025, dacă ne uităm strict la liderii din retailul local din România, aceste companii au reușit să se adapteze rapid la schimbările pieței și să implementeze strategii inovatoare, având o prezență semnificativă atât în retailul fizic, cât și în cel online. Aceste caracteristici se identifică în fiecare dintre firmele de mai jos, reprezentând principalii lideri care în primele luni din 2025 au dominat piața spațiilor comerciale din România:

  • Mega Image
  • Kaufland România
  • Lidl România
  • Carrefour România
  • eMAG
  • 5ToGo

Conform unui articol publicat în Ianuarie 2025 de către revista BIZ, principalele elemente care au contribuit la succesul firmei 5ToGo au fost: focus pe expansiune, parteneriate de încredere și mizarea pe cel mai bun raport calitate preț. Abordarea de business a firmei este de asemenea similara cu cea a afacerii Kaufland România, ambele aflându-se pe lista liderilor propusă anterior.

 

  1. Ce înseamnă să fii un lider în retail?

Astfel, putem crea o definiție concisă și totuși cuprinzătoare a unui lider modern în retail. Pe scurt, un lider în retail este definit prin următoarele caracteristici, care se aliniază strict cu piața comercială din 2025:

  • O viziune bine definită, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
  • Adaptabilitate = un lider în retail nu doar că se poate adapta rapid la orice schimbare a pieței, dar poate și să anticipe tendințe viitoare, implementând soluții din timp.
  • Focus puternic pe client = în ultimii ani, focusarea pieței s-a pus din ce în ce mai mult pe client, nu ca un simplu cumpărător, cât și ca individ. Un bun lider trebuie să ia acest fapt în considerare pentru a atinge success.
  • Indiferent de poziționarea spațiului comercial, un lider în retail trebuie să mențină o orientare către inovație. Nu mai este suficientă doar o prezență fizică, cât și digitală.

 

  1. Practicile care te pot propulsa în top

Continuând cu exemplul firmei 5ToGo, în această secțiune vom evidenția practicile cheie ale unui lider. Mai mult, vom explora ce poate integra orice antreprenor din abordarea de business din 5ToGo la propriul spațiu comercial.

  • Fii autentic = în legătură cu focusul pe client menționat precedent, consumatorii sunt atrași de firme care le împărtășesc valorile, care le reflectă stilul de viață. Transparența poate aduce multă valoare unei firme, creând credibilitate și o comunitate mai strânsă cu clienții.
  • Flexibilitatea în decizii = un lider, precum și firma pe care o reprezintă, trebuie să fie flexibil pentru a putea naviga schimbările constante din piața comercială din 2025. Dar mai ales, trebuie să știe când să își asume riscuri, când să implementeze schimbări și când să își mențină poziția.
  • Cultura organizațională orientată spre succes = 5ToGo se mândrește cu o cultură și comunitate foarte strânsă, care este orientată spre success și inovație. Aceste fapte sunt esențiale pentru a spori creșterea unei firme.

 

  1. Provocările și cum să le depășești pe drumul către leadership

Bineînțeles, indiferent de firmă, există și obstacole comune în drumul unui retailer către success. Fie că se află în căutarea unui spațiu comercial de închiriat, fie că deja a dobândit un spațiu pentru firma sa, un antreprenor va întâmpina provocări legate de schimbările pieței și competiția crescută. Mai ales în cazul unui startup în devenire, presiunile financiare sunt un alt factor negativ de considerat.

În aceste situații, reziliența unui lider este crucială. Aceasta poate fi îmbinată cu planificări structurate pe termen lung pentru a asigura că firma este pregătită pentru orice obstacol. De asemenea, pentru a ieși în evidență împotriva competiției crescute este necesară o foarte bună înțelegere a nevoilor consumatorilor.

 

  1. Concluzie

Prin aplicarea strategiilor corecte și menținerea unei viziuni clare, oricine poate deveni un lider în retail și poate transforma o afacere într-un brand de succes pe termen lung. Impactul lor este evident, susținând majoritatea din liderii de piață comercială de astăzi.

Luând în considerare și scăderea ușoară însă vizibilă din extinderea locală a marelor francize, este un moment oportun pentru orice firmă mică de retail să crească. Implementarea sfaturilor de mai sus poate doar spori această creștere.

            Dacă totuși simțiți că aveți nevoie de ajutor în această extindere, contactează echipa Activ Property Services – îți oferim acces la cele mai bune spatii comerciale de inchiriat si de vanzare din București și consultanță personalizată, aliniate cu cerințele și nevoile dumneavoastră.

Ultimele postări

Spații comerciale de închiriat pentru afaceri la început de drum: Ce trebuie să știi înainte să semnezi
Spații comerciale de închiriat pentru afaceri la început de drum: Ce trebuie să știi înainte să semnezi

Pentru orice antreprenor aflat la început de drum, alegerea unui spațiu comercial potrivit este una dintre cele mai importante decizii.

Citește mai mult
Cum alegi cu succes spații comerciale în Brașov
Cum alegi cu succes spații comerciale în Brașov

Dacă analizezi spatiile comerciale din Brasov, vei descoperi o ofertă diversificată, de la spații stradale tradiționale la suprafețe moderne

Citește mai mult
Cum transformă retailul experiențial cererea de spatii comerciale de inchiriat în București
Cum transformă retailul experiențial cererea de spatii comerciale de inchiriat în București

Spatii comerciale de inchiriat evoluează dincolo de conceptul tradițional de magazin – ele devin adevărate centre de experiență,

Citește mai mult
Cum influențează dezvoltarea urbană alegerea de spații comerciale de închiriat în 2025
Cum influențează dezvoltarea urbană alegerea de spații comerciale de închiriat în 2025

Planificarea urbană și dezvoltarea infrastructurii au un impact direct asupra alegerii de spații comerciale de închiriat

Citește mai mult