Se încarcă...

SPAȚII COMERCIALE
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

Proprietati Imobiliare de peste 1,3 Miliarde Euro Au Fost Livrate Anul Trecut in Romania in Segmentele Comercial, Birouri si Industrial

Evolutia pozitiva a pietei imobiliare a dus anul trecut la livrarea a peste 1.425.000 m2 de spatii comerciale, birouri si spatii industriale la nivel national. Valoarea de piata a acestor proprietati este estimata la peste 1,3 miliarde Euro, in crestere cu 21% fata de valoarea stocului finalizat in 2017.” declara Cristian Negrea, directorul departamentului de evaluari al Activ Property Services.

Cresterea a fost determinata in special de evolutia spectaculoasa a segmentului industrial unde livrarile au fost cu 63% mai mari, dar si de influenta scaderii yield-urilor (randamentelor) pentru proprietatile reprezentative.

Aproximativ 38% din valoarea totala de 1,3 miliarde Euro este aportul noilor cladiri de birouri, in timp ce spatiile industriale au reprezentat 36% din total, iar spatiile comerciale (centre comerciale, parcuri de retail, unitati de tip big box) au cumulat 26% din valoare.

Analiza a luat in considerare proprietatile cu o suprafata inchiriabila de peste 3.000-5.000 m2, finalizate pe parcursul anului 2018 la nivel national, construite atat in scop speculativ (destinate inchirierii), cat si pentru uz propriu.

Piata Spatiilor Comerciale

Livrarile de spatii comerciale au totalizat 270.000 m2, incluzand centre comerciale noi cu o suprafata de 43.600 m2, parcuri de retail insumand 107.500 m2 si unitati de tip big-box cu un total de 119.000 m2. Principala noutate a anului trecut a fost triplarea suprafetei de parcuri de retail inaugurate, fiind pentru prima data cand livrarile de parcuri de retail le depasesc pe cele de centre comerciale.

Valoarea proprietatilor comerciale inaugurate in 2018 este estimata la un total de 340 milioane Euro, in crestere cu 4% fata de 2017.

Evolutia Randamentelor (Yield-uri)

Randamentele (yield-uri) au avut o evolutie usor descrescatoare anul trecut, determinand o tendinta de apreciere a valorii de piata a proprietatilor imobiliare evaluate. Yield-urile au scazut in medie cu 0,25% pentru proprietatile comerciale si de birouri reprezentative (de tip „prime”), la valori de 6,75-7,25% in Bucuresti si 7,75-8,25% in alte orase majore. In cazul proprietatilor industriale nivelul „prime” al yield-urilor are valori medii de 8,5-9,0%.

Ultimele postări

Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare
Strategii utile pentru a deschide un magazin: de la o simplă idee, la marea inaugurare

Se pare că în zilele noastre este din ce în ce mai rar să deții un magazin care funcționează într-o locație „clasică”, respectiv într-o clădire și nu pe internet!

Citește mai mult
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă
Locația este importantă! Unde să vă amplasați magazinul fizic pentru o afacere profitabilă

Comercianții online se bucură de avantajele de a putea vinde de oriunde și în orice moment, dar una dintre cele mai mari provocări în materie de vânzare cu care se confruntă un comerciant care a optat pentru un magazin fizic este să știe cum să aleagă cea mai bună locație pentru magazinul lui.

Citește mai mult
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?
Cum pot comercianții să transforme magazinele fizice în alegerea principală a cumpărătorilor?

Prin „surprinderea și răsfățarea” clienților, prin adăugarea de facilități și prin încorporarea unor activități de tipul „vânătorii de comori” în magazine, comercianții cu amănuntul pot oferi experiențe excepționale în magazin, care să îi facă pe clienți să prefere să cumpere în persoană.

Citește mai mult
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024
Cele mai importante tendințe pentru vitrinele magazinelor în 2024

Vitrinele sunt mai importante decât ați putea crede - sunt primul lucru pe care potențialii cumpărători îl observă și care le influențează intrarea în magazinul dumneavoastră. Potrivit experților, fereastra critică de oportunitate pentru a le capta atenția durează doar 3 secunde, ceea ce subliniază necesitatea de a ieși în evidență și de a atrage clienții să facă acel pas crucial. 

Citește mai mult